obey-robots.txt
18 April 2024, 21:42
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet verbindingsproblemen » Instellingen software
Communicatie problemen tussen je programma en Telenet? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Submappen webmail overhalen
Ivo
Ik heb in Telenet Webmail submappen gemaakt en wil deze nu met inhoud én met behoud van de ontvangen datum in de mails overhalen naar mijn Outlook. Is dit mogelijk?
 
Admin
Met het POP protocol zou ik niet weten of dat kan.
Met het IMAP protocol zou dat wel moeten werken.

Beter is het denk ik om alle mails via POP "op te halen" en pas in outlook (dmv regels) mail in verschillende submappen te plaatsen. Je kunt met POP ook bij de extra instellingen aangeven dat de mail niet gelijk verwijderd wordt van de server maar b.v. 14 dagen blijft staan. Zo kun je via meerdere apparaten toch bij je mail.

Quote


IMAP vs POP

Een e-mail protocol is een specifieke "afspraak" waarin besloten is hoe een bepaald e-mail verzoek afgehandeld dient te worden binnen het e-mail proces. Binnen de wereld van e-mail wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van POP of IMAP als protocol om er een e-mailadres (mailbox) mee in te kunnen stellen.

Als je gebruik maakt van POP (Post Office Protocol) wordt het e-mailadres met bijbehorende mailbox ingesteld op het betreffende apparaat om alle e-mailberichten vanaf de e-mailserver te downloaden naar het betreffende apparaat zodat het vervolgens in het profiel (account) van het ingestelde e-mailadres op te slaan. Hierdoor blijven geen e-mailberichten meer bewaard op de e-mailserver maar op het apparaat waar je het betreffende e-mail account in hebt ingesteld.

Als je gebruik maakt van IMAP (Internet Message Access Protocol) wordt het e-mailadres met bijbehorende mailbox ingesteld op het betreffende apparaat om alle e-mailberichten en mappen te synchroniseren van de e-mailserver naar het betreffende apparaat en vice versa om het vervolgens in het profiel (account) van het ingestelde e-mailadres op te slaan.

Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Submappen webmail overhalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail Telenet Klaagmuur : 6 09 feb 2024
Telenet webmail Klaagmuur : 3 23 sep 2023
Telenet Webmail & SPAM Helpdesk : 3 29 mei 2023
Verschillend paswoord voor mijn telenet en webmail Algemeen : 5 12 mrt 2021
Telenet webmail en mijn.telenet.be ontzettend traag Storing : 2 10 okt 2019
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,739,579 unieke bezoeken