obey-robots.txt
25 April 2024, 17:35
Goedemiddag bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet diverse » Algemeen
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerk toont onbekende switch
Bumpie
Ik heb thuis een klein netwerk (3 PC"™s en een laptop). Deze zijn allemaal met een afzonderlijke kabel aangesloten op mijn router. Het draadloze signaal gebruik ik enkel om thuis met mijn tablet en GSM op het internet te kunnen. Mijn modem Eurodoc 3.0 is een draadloze modem met ingebouwde router. (een alles-in één-apparaat van Telenet). Als ik sinds kort een overzicht opvraag van mijn netwerk via Netwerkcentrum, zie ik daar een Switch staan. Voorheen was dat niet het geval. Als ik via de verkenner naar Netwerk ga zie ik daar bij Netwerk het volgende apparaat staan: Compal Broadband Networks, Inc CH6541. Het MAC-adres hiervan is bijna identiek hetzelfde als het MAC-adres van mijn router, alleen het laatste cijfer/symbool is anders. Dit vond ik vreemd. Als ik Telenet contacteer zeggen die mij dat ik geen switch heb. Ik vind het heel raar dat ik in mijn overzicht toch een switch zie staan, die bovendien bijna hetzelfde MAC-adres heeft als mijn router. Verder staan in mijn overzicht nog 2 APs (WAP121) terwijl ik in huis geen extra accesspoints heb. Ik vermoed dat in mijn overzicht de gegevens van mijn geburen staan. Bij Telenet antwoorden ze dat ik een fout programma ?!? heb. Mijne Windows is nochtans legaal en geregistreerd. Ik betwijfel ten zeerste dat de fout hier zit.
Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over verschaffen? Zit ik met een virus of is er iemand die met mijn netwerk zit te knoeien? Kan ik die Switch op één of andere manier verwijderen. Mijn PC"™s: ASUS en Compaq, besturingssysteem op beide: Windows 7 Ultimate.
 
Admin
Klopt het dat achter je eurodoc 3.0 een eigen router zit?
Heeft het eurodoc 3.0 modem nog extra uitgangen zoals voor een LAN?

Wel merk heeft je router?

Mijn eerste ingeving is foute wireless instellingen waardoor jouw systeem als AP gebruikt kan worden.

Mocht dit toch niet het geval zijn probeer dan eens mac filtering als je router dit ondersteund. Zet je mac filter op alleen toestaan indien bekent. En vul de mac adressen in van door jou geverifieerd apparaten.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk toont onbekende switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
modem/wifi router switch - digirecorder Hardware instellingen : 4 19 aug 2017
DVR van buiten eigen netwerk bekijken Hardware instellingen : 2 14 mrt 2014
Telenet wifi in gans het huis met 1 netwerk Hardware instellingen : 2 08 feb 2014
netwerk valt weg Storing : 1 05 sep 2013
wi-fi-netwerk vs telenethomespot Instellingen software : 3 27 jul 2013
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,740,449 unieke bezoeken