obey-robots.txt
29 Maart 2024, 10:13
Goedemorgen bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet verbindingsproblemen » Snelheid
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Vraag over de snelheid internet
robbyscot
Hallo iedereen,
Ik heb de speedtest gedaan en krijg draadloos 12,4 Mbps
Met draad 95,2 Mbps
Ik ben momenteel een programma aan het downloaden met draad aan een snelheid van 178 Kbs

Mijn eerste vraag is nu hoe het komt dat er zoveel verschil zit tussen de speedtest met draad en het downloaden van een programma.
Voor draadloos heb ik al een antwoord gekregen van een telenet medewerker die ter plaatse geweest is en die zei dat alles normaal is. Te oordelen naar de waarde van de verbinding met draad zal dat wel juist zijn.
Op de I-pad is de verbinding nog slechter, 0,1 Kbs

Mijn tweede vraag is of de wifikaarten van de laptop en de I-pad niet goed meer zijn en het best zouden vervangen worden.

Met dank voor een antwoordje
 
robbyscot
Nog even een vermelding.
Er staat op het downloadvak van het programma dat ik aan het binnenhalen ben een stopknop. Als ik die indruk en even wacht om terug in te schakelen, krijg ik precies een downloadpiek die heel snel terug naar beneden gaat. Precies of je zet een waterkraan open en die draai je dan heel zachtjes terug toe.
Soms van 25 Mbps naar 200 Kbs in een tiental seconden.
 
Admin

Quote

robbyscot schreef:

Hallo iedereen,
Ik heb de speedtest gedaan en krijg draadloos 12,4 Mbps
Met draad 95,2 Mbps
Ik ben momenteel een programma aan het downloaden met draad aan een snelheid van 178 Kbs
Bij downloaden ben je afhankelijk van hoe snel de ander kan uploaden. Het beste kun je b.v. een zogenaamd test bin bestand downloaden om je snelheid te checken, b.v. deze, http://speedtest.xs4all.net/files/250.../250MB.bin
Mijn eerste vraag is nu hoe het komt dat er zoveel verschil zit tussen de speedtest met draad en het downloaden van een programma.
Bedraad is de beste methode om je snelheid te testen. Als dat naar tevredenheid is kun je pas kijken naar de wifi verbinding. Bij wifi zijn heel veel factoren in het spel die je internet snelheid beïnvloeden. Zoals afstand naar de wifi router, de drukte in de buurt van andere signalen (zit je wel op een vrij kanaal), zijn de wifi drivers wel up to date, wat is de maximale snelheid van de wifi adapter. Draadloos 12,4 Mbps is inderdaad wel erg weinig, check de hiervoor genoemde punten eens.

Voor draadloos heb ik al een antwoord gekregen van een telenet medewerker die ter plaatse geweest is en die zei dat alles normaal is. Te oordelen naar de waarde van de verbinding met draad zal dat wel juist zijn.
Op de I-pad is de verbinding nog slechter, 0,1 Kbs

Mijn tweede vraag is of de wifikaarten van de laptop en de I-pad niet goed meer zijn en het best zouden vervangen worden.

Check of er driver updates voor je laptop zijn.
Met dank voor een antwoordje


Quote

robbyscot schreef:

Nog even een vermelding.
Er staat op het downloadvak van het programma dat ik aan het binnenhalen ben een stopknop. Als ik die indruk en even wacht om terug in te schakelen, krijg ik precies een downloadpiek die heel snel terug naar beneden gaat. Precies of je zet een waterkraan open en die draai je dan heel zachtjes terug toe.
Soms van 25 Mbps naar 200 Kbs in een tiental seconden.
Dat zal te maken hebben dat ondertussen de tcp buffers wel nog even vollopen en bij het hervatten van de download supersnel vanuit het buffer opgeslagen worden. Daardoor lijkt de start veel sneller te zijn.

Smile
 
robbyscot
Dank je Admin voor het antwoord. Ga alles eens grondig nakijken en de stuurprogramma's terug instellen. Fijne zondagavond nog.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag over de snelheid internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wilde internet installeren Telenet Digitale radio of televisie storing : 1 18 aug 2023
Internet WiFi Homespot Storing : 1 05 apr 2016
snelheid Snelheid : 1 22 feb 2016
Snelheid tussen pc's Eigen netwerk : 2 26 sep 2014
is het de modem? de aansluiting? de netbeheerder? niemand die iets zegt en ik heb geen internet en g Algemeen : 2 28 nov 2013
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,736,687 unieke bezoeken