obey-robots.txt
19 Mei 2024, 05:33
Goedenacht bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij Telenet.
 Onderwerp afdrukken
Multicasting & DHCP
Qualky
Hallo, ik ben nieuw hier, en heb nog niet de tijd gehad heel het forum te doorzoeken, dus als deze vraag reeds gesteld is: mijn excuses, je mag mij altijd doorverwijzen.

Mijn situatie:
ik heb een Denon AVR 2313 met Apple airplay functionaliteit. Deze hapert echt heel erg tijdens het afspelen van muziek (groen flikkerende display op mijn tv en stotterende audio).
Heb overal gezocht naar antwoorden, ook bij Denon support (heel snel antwoord!), maar na alle tips te hebben geprobeerd (andere hdmi kabels,...) blijven er nog twee tips over waarvan ik niet weet hoe ik ze moet uitvoeren, beiden betreft de router.

1. ik moet op de AVR een vast ip-adres aanduiden, dat buiten het dhcp bereik ligt van mijn router. Enig idee waar ik dat bereik terugvind? Of de algemene instellingen van mijn router kan terugvinden?

2. Denon support zei dat multicasting zeker moet aanstaan op de router. Ook hier weet ik niet hoe ik dat moet doen.

Ik heb dus vanzelfsprekend één Telenet router voor tv en internet sinds begin 2012. Als jullie het type nodig hebben, kan ik er altijd nog eens naar zoeken, maar dan moet ik een hele warboel kabels doorheen ploeteren Smile.

Bedankt!
 
Admin
Je gebruikt een wifi netwerk hiervoor?
Gebruik dan een ander, rustiger kanaal voor ongestoorde ontvangst.
Zie het programma Inssider.
Smile
 
Qualky
Zal ik eens proberen Smile.

Mijn macbook en iphone die de muziek streamen, zijn verbonden met wifi, al de andere apparaten bij mij thuis (incl de avr) zijn aangesloten met ethernet kabel.

Het idee achter multicasting is dat elk kanaal evenveel data krijgt of zoiets niet? Dus ik veronderstel dat dat wel de oplossing kan zijn voor mijn probleem, zoals denon support zei
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Multicasting & DHCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: VICRIK
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
60% [21 stemmen]

Nee
Nee
40% [14 stemmen]

Stemmen: 35
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,744,213 unieke bezoeken