obey-robots.txt
30 April 2024, 21:06
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet hardware gerelateerd » Eigen netwerk
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
vast ip adres voor aangesloten apparaat
forumtelenettom
Beste,

Ik had een simpele 3com router waar ik een vast ip adres kon toekennen aan een apparaat die met een kabel verbonden is met de routeer / en waar ik ook een lijst had met apparaten verbonden met hun ip adres

Nu heb ik uiteraard ook een telenet modem, een recente, en kan ik alleen via mijn telenet de router instellingen wijzigen.
Ik weet niet hoe ik hier een vast ip adres kan koppelen aan een apparaat die aangesloten in met een vaste kabel op de router.
ook weet ik niet welk ip adres het apparaat heeft.
Het apparaat is een qbus systeem (domotica) en ik heb dit ip adres nodig om via mijn iphone in te loggen op mijn qbus systeem.

Voorlopig lukt dit prima via mijn 3com router, maar ik zou deze graag ontkoppelen aangezien ik dan een wireless netwerk kan uitsparen en niet altijd van wireless netwerk moet veranderen met mijn iphone.

Alvast bedankt voor de tips !
Tom
 
Admin
Ik probeer je verhaal even samen te vatten in volgorde van apparaten.

Internet aansluiting zit op het Telenet modem, daarachter zit een 3com router op de router is een qbus apparaat aangesloten.

Klopt bovenstaande?

Is het Telenet modem óók een router?
Smile
 
forumtelenettom
klopt Smile

nu wil ik de 3com er tussen uithalen, en dus het apparaat rechtstreeks op de telenet router aansluiten
volgens mij is het idd een routeer, het apparaat van telenet.

De telenet routeer heeft verschillende RJ45 ingangen. ik heb de uitgangen al geprobeerd, en ik krijg een ip adres van de telenet router, dus dat zit al goed. Maar hoe kan ik een vast ipadres instellen ?

Thanks
 
Admin
Ok, nu is het helder.

Is er een configuratiescherm opvraagbaar in die telenet router?
Probeer daar een vast ip in te stellen voor je qbus. Vaak kun je een ip reservering instellen ondanks dat dhcp staat ingeschakeld.

Andere optie is om op de qbus een statisch (vast) ip adres in te stellen. Gebruik een ip adres dat in de range zit van wat de telenet modem/router uitgeeft.
Smile
 
BMisseeuw
Is hier ondertussen een deftige oplossing voor? Het instellen van een vast IP adres door er één te nemen uit de range hoort eigenlijk niet, want indien het IP adres in de DHCP server niet gereserveerd is kan het uitgeleend worden aan een ander toestel en dus voor een IP conflict zorgen op het netwerk. Vroeg of laat is er een IP conflict ...
 
Admin

Quote

Admin schreef:
Andere optie is om op de qbus een statisch (vast) ip adres in te stellen. Gebruik een ip adres dat in de range zit van wat de telenet modem/router uitgeeft.


Vaak wordt niet de hele range van 1-254 uitgegeven. Veilige ip adressen zijn dan tussen x.x.x.2-9 of x.x.x.200-254. Is er niet zo'n range pak dan een zo hoog mogelijk ip adres omdat die de kleinste kans heeft uitgegeven te worden door de router.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vast ip adres voor aangesloten apparaat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verschillend paswoord voor mijn telenet en webmail Algemeen : 5 12 mrt 2021
Digibox code voor afstandbediening Telenet kabel modems, Motorola, Arris, : 1 13 nov 2017
ip adres veranderen Algemeen : 6 01 apr 2017
opslaan voor later Instellingen software : 1 05 mrt 2015
mijn router veranderd zijn ip-adres zonder mijn toestemming Storing : 1 26 jan 2014
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: erbry
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,741,238 unieke bezoeken