03 December 2024, 21:24
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· telfort.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Datafouten in gedownloade bestanden, maar alleen via mijn TelenetModem
TomLeuven
Sinds een paar maanden kruipen er 'fouten' in mijn telenet-data-verbinding: er kruipen 'fouten' in gedownloadde bestanden. Ik heb dit gemerkt omdat ik CRC-errors krijg als ik grotere zip-bestanden probeer te unzippen.
Ik heb het probleem op verschillende PC's hier. Als ik met mijn notebook ergens anders hetzelfde doe, heb ik NOOIT problemen.

Uiteindelijk ben ik beginnen vergelijken of de bestanden wel hetzelfde zijn, via WinMD5free.
Dus thuis 21 keer hetzelfde .zip bestand gedownload: 9 van de 21 bestanden waren kapot, en hadden dus ook een andere MD5-hash.
Dan bij mijn moeder, met dezelfde notebook en op dezelfde manier, 21 keer datzelfde bestand gedownload: daar waren ze allemaal hetzelfde en OK!

Het moet dus aan de modem liggen!
Al 2 keer naar Telnet gebeld, maar het gaat niet echt vooruit: ze zeggen dingen als 'breng uw PC naar PC-winkel' of 'uw modem werkt correct'.
Heb ze nu screenshots van mijn uitgebreide test (2 x 21 keer zelfde bestand downloaden, helf bij mij, helft bij mijn moeder) proberen te mailen.

Zijn er nog mensen met dit probleem?

Ps1: Initieel dacht ik dat het aan mijn PC lag. Maar na MemCheck (kapot geheugen geeft ook CRC errors), andere browser, afzetten virusscan & firewall, driver update, resetten modem,... ontdekt dat het ook op mijn andere PCs was. Pas op het einde, ten einde raad, ontdekt dat IK het bij anderen niet heb.
Ps2: Hieronder alle details van mijn experiment, Ook doorgemaild naar Telenet, en dan met screenshots (die het hopelijker duidelijker/betrouwbaarder maken).


Gegevens Notebook en verbinding
-------------------------------
OS: Windows 7 62bit
Download via: FireFox 17.0.1
MD5 via: winmd5free 1.2 (see www.WinMD5.com)
(Unzippen via 7zip 64bit 9.2)

Thuis = Fibernet Shake (modem volgens MijnTelenet = EURODOCSIS 3.0)
Mama = Basic Shake (modem volgens MijnTelenet = EURODOCSIS 3.0)

Noch 'Thuis', noch bij mijn moeder zit er een extra router of switch tussen. Dus connectie rechtsreeks op de modem (WIFI = via wifi, LAN = via UTP kabel)

Procedure:
---------
Opstarten Notebook.
Firefox opstarten en surfen naar http://www.3dtv.at/Movies/RhineValley_en.aspx
Vlak na elkaar 5 downloads opstarten van de zip (van legale film) op deze pagina (+- 800 MD)
Als alles gedownload: checken MD5 met winmd5free van elk bestand. Ook een aantal unzippen (maar MD5 zegt in feite meer/alles).
Dan nog eens 5 downloads na elkaar opstarten. En nadien weer MD5. Merk op dat 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc de correcte MD5 is, want dan GEEN CRC-error bij unzippen.

Vervolgens Notebook laten hybernaten.
Dan bij mijn moeder notebook laten wakker worden, inloggen op haar WIFI, en zelfde procedure doorlopen!

Resultaat (bestand - MD5 - Verbinding)
----------------------------------
Thuis via WIFI (13/02/2012 9u26)
0 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi
1 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi
2 dac79d5a8a22eebbbe438f4132937322 *Thuis wifi*
3 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi
4 6f57dd12e67a860eff564c284806a5f1 *Thuis wifi*

5 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi
6 c9d44b47c65c9b443c60a4b4be8b24bc *Thuis wifi*
7 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi
8 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi
9 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis wifi

Bij Mama via WIFI (14/02/2012 10u18)
10 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
11 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
12 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
13 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
14 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi

15 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
16 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
17 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
18 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi
19 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama wifi

Bij Mama via LAN-kabel (14/02/2012 11u39)
20 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
21 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
22 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
23 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
24 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
25 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
26 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
27 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
28 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
29 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN
30 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc mama LAN

Thuis via LAN-kabel (14/02/2012 12u53)
31 003a58d34487cd8468fc3ca1bb140b9a *Thuis LAN*
32 c7c8d04a1203380b6c6ded9de4434653 *Thuis LAN*
33 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis LAN
34 4d1ccd7f8b9a66e36536ddddd6c6b10a *Thuis LAN*
35 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis LAN
36 d355e462b8a64ac23591a3b3e039b2db *Thuis LAN*
37 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis LAN
38 b0b005237d554ceb6f8dc6b67f98df21 *Thuis LAN*
39 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis LAN
40 4689ee411cff828201e105b2e41bdc43 *Thuis LAN*
41 4d70e04d5e1853d88cd32095b35afacc Thuis LAN
 
Admin
Aangezien je het thuis zowel op je wifi als lan verbinding hebt zit ik te denken aan verkeerde modem instellingen.

Je kunt eens een fabrieksreset van je modem proberen (terug naar de standaard instellingen).

Als je dat een stap te ver vindt kijk dan eens naar de MTU instellingen en mogelijk packet size instellingen.

Verder ben ik benieuwd of je een log kan vinden in je modem. Ik verwacht daar heel veel fouten in aan te treffen. Dat duidt dan weer op een brakke verbinding met de dienst van Telenet. Loop anders eens de aansluitpunten na.
Smile
 
TomLeuven
Ik heb (voor mijn test) mijn modemsettings al gereset via mijntelenet. Ook van telenet uit hebben ze hem 'gereset' (en ze vertelenden dat dit meer was dan gewoon stroom afzetten en aanzetten)...

Ondertussen antwoord gekregen van telenet. Ze gaan een technieker langssturen (donderdag), die waarschijnlijk de modem gaat vervangen.

Mijn vermoeden is dat er een fout is in de hardware van de modem. Misschien een fout in het geheugen van de modem, waardoor die om de x-miljoen bitseen verkeerd bid doorgeeft (bij het omzetten van coax signaal naar een TCP/IP signaal).

Ik hoop dat het dan is opgelost.
Aangezien het al meer dan 3 maand bezig is vraag ik af hoeveel foute 'windows-updated' of anti-virus updates al in mijn systeem zitten. Mijn hoofdPC is de laatste maanden inderdaad wat instabiel geworden...
 
Admin
Hopelijk kan die technische man het voor je oplossen, ben benieuwd en hoop dat je het nog even meldt.

Je kunt via de windows update historie e.v. de laatste paar maanden weggooien en opnieuw installeren. Alhoewel ik denk dat iets pas geinstalleerd wordt als ook de checksum klopt.
Smile
 
TomLeuven
OK, technieker Telenet langsgeweest.
Natuurlijk heb ik het probleem deze morgen niet (bestand al voor hij kwam keer of 20 gedownload, en ze zijn allemaal hetzelfde en OK).
Ze hebben de modem veranderd (ook naar een iets nieuwere versie, alhoewel je dit van buiten niet ziet).
Als ik het nog heb, moet ik het melden.

Hij vertelde ook dat ze nog zo'n case hebben (sinds deze week). Ook iemand die op het ex-UPC netwerk zit. Weet wel niet of het exact hetzelfde is (hij heeft het niet uitgelegd).
 
Admin
Ja bekende ervaring, als de monteur er is gebeurt niet waarover je geklaagd hebt. Ik vermoed dat deze mensen er een genoegen in scheppen om voordat ze bij je aan de deur staan het probleem al opgelost hebben (in een wijkkast of centrale). Dan nog even komen checken of dat het probleem heeft opgelost en ervan te genieten als je staat te stuntelen om het probleem weer voor de dag te krijgen. Smile
Smile
 
Lijnbus
Zijn de problemen opgelost geraakt?

Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem.

Ook fibernet xl, leuven, aangesloten op upc netwerk en krijg ook random crc errors op gedownloade rar files, ook grote files downloaden via ps3 geeft corrupt files problemen.

Geprobeerd op vaste pc, macbook, met router, dan rechtstreeks op modem met kabel ertussen.

Probleem blijft... zelfde files op andere locatie downloaden geeft geen problemen...

begin er echt gek van te worden..

mvg,

Linus
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Datafouten in gedownloade bestanden, maar alleen via mijn TelenetModem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verschillend paswoord voor mijn telenet en webmail Algemeen : 5 12 Mar 2021
mijn gsm nummer doorschakelen Helpdesk : 3 19 Oct 2020
Telenet webmail en mijn.telenet.be ontzettend traag Storing : 2 10 Oct 2019
mijn router veranderd zijn ip-adres zonder mijn toestemming Storing : 1 26 Jan 2014
Mijn Digibox of Digicorder reageert niet meer. Wat kan ik doen? Frequently Asked Questions : 1 23 May 2012
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: biencop
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
60% [21 stemmen]

Nee
Nee
40% [14 stemmen]

Stemmen: 35
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 Apr 2010
1.821.953 unieke bezoeken