obey-robots.txt
29 Maart 2024, 07:36
Goedemorgen bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet hardware gerelateerd » Eigen netwerk
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys E2000 router na Telenet modem/router
debruynba
Beste,

Met de kabel die van de Telenet router komt, haal ik de beloofde 200Mbit/seconde download.
Van zodra ik mijn Linksys E2000 router gebruik, valt die snelheid terug tot 65Mbit/seconde (ook verbonden met vaste kabel).
Ik heb al een paar zaken geprobeerd: IP-adres van de router in de DMZ-zone gebracht met als resultaat dat de snelheid nog meer terugvalt.
Bij beide testen plaats ik de inkomende kabel in de WAN-poort...

Bij een volgende test schakel ik de DHCP-reservering van de Linksys router uit. Maar zonder echte winst, noch met de inkomende kabel in de WAN, noch met de kabel in een LAN.

Heeft er iemand ervaring met die Linksys -routers?

Zou die laatste test moeten lukken met de kabel in een LAN? Of doe ik mijn testen niet goed en zou ik na het aanpassen van mijn router deze eerst opnieuw moeten starten???

Gekend probleem, heb ik al gelezen. Situatie zal ook afhangen van het type router? Telenet zou aan probleem kunnen verhelpen indien ze de optie zouden toevoegen om hun router als bridge in te stellen... Of maakt dat geen kans omdat mijn digicorder wel rechtstreeks in de Telenet router steekt?

prettige feesten,
misschien een gemakkelijke vraag voor de experten Smile
Bart
 
Admin
Ik vermoed dat het aan de throughput snelheid van je router ligt. Ik las ergens dat die e2000 al ruim 7 jaar op de markt is. Tijd misschien voor wat nieuwers.

Maar misschien kun je dit eens proberen.
Je schrijft over een Telenet router. Als dat apparaat via dhcp ip adressen kan uitgeven dan sluit je de e2000 daarop aan. Je gebruikt dan NIET de WAN poort van de e2000, maar 1 van de LAN poorten. Zorg vooraf dat de e2000 niet in het zelfde ip bereik zit als de telenet router. Je gebruikt nu de e2000 als switch i.p.v. router.

Als dat wel de volle snelheid oplevert, dan kan ik je nog wat verder op weg helpen om alles werkend te krijgen binnen hetzelfde ip bereik.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys E2000 router na Telenet modem/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail Telenet Klaagmuur : 6 09 feb 2024
Telenet webmail Klaagmuur : 3 23 sep 2023
wilde internet installeren Telenet Digitale radio of televisie storing : 1 18 aug 2023
Telenet Webmail & SPAM Helpdesk : 3 29 mei 2023
Voel me een beetje gerold door Telenet Klaagmuur : 1 28 nov 2022
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,736,655 unieke bezoeken