obey-robots.txt
02 Mei 2024, 08:28
Goedemorgen bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet hardware gerelateerd » Hardware instellingen
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Telenet wifi in gans het huis met 1 netwerk
jpds
Hallo, mijn Telenet Wireless modem 3.0 (DOCSIS) staat achteraan in washok. Wifi verbinding andere kant van het huis is minimaal waardoor verbinding diwijls wegvalt, dus momenteel is mijn aansluiting als volgt. Telenet modem daar gaan aansluitingen naar de tv's in de living en op 2 slaapkamers (naar 2 digicorders en 1 digibox die niet opneemt maar wel kan communiceren met de andere twee). Dan de vierde aansluiting gaat naar switch die naast modem staat met 16 poorten. Op deze switch heb ik wat aansluitingen zitten naar verschillende dingen en ook nog een Devolo over internet. Ook loopt er van deze switch een kabel naar een switch in de living, op deze switch heb ik dan mijn hoofd pc aangesloten en nog een USRobotics Wireless MAXg Router (USR5465) en deze heb ik dan goede ontvangst in living keuken en boven, maar dat is een ander tweede netwerk. Ik had me indertijd een D-Link DAB 1360 aangekocht opdat ze me vertelden dat ik daarmee mijn signaal van achter kon versterken maar dat bracht niet veel op. dus de D-Link gebruik ik nu om het signaal van de USRobotics te versterken. Ik heb me nu onlangs een Synology NAS aangeschaft en om alles te beheren zou ik het veel gemakkelijker vinden om maar 1 netwerk te hebben. Het schijnt dat je dit kan doen alleen weet ik niet hoe en heb hier al eens rondgekeken en op diverse fora maar je komt daar van alles tegen en diverse instellingen per case maar er moet toch een standaard regel zijn denk ik. Ik denk dat vele mensen hetzelfde probleem hebben waar de Telenet modem in de garage staat of in een of ander berghok waardoor je de andere kant van de woning geen deftig wifi signaal hebt. En als je met twee verschillende netwerken bezig bent zoals bij mij vind ik dat heel vervelend. Dus ik zou mijn USRobotics of de D-Link willen gebruiken om geen tweede netwerk te hebben. Lukt dit zowel met mijn usr als met de dl, mocht het ook lukken met de usr dan zou ik het liever hebben dan kan ik alsnog de dl gebruiken om in de living het signaal te versterken. Ik zou dus eigenlijk de basisregels willen weten hoe ik dit tot stand kan brengen. En nog een vraagje terzijde is het mogelijk om de naam van het wifi van Telenet te veranderen of niet, opdat de naam en het wachtwoord samen met sn en dergelijke op de modem staan (door middel van stickertjes en de officiele benaming)of gaat dit problemen geven.
 
Admin
Je kunt het volgende eens proberen.
Je Telenet modem wordt de "master", alle andere routers worden "slave".
Ik weet niet welke interne ip range je Telenet modem gebruikt, maar hieronder een voorbeeld.

Telenet modem: ip 192.168.0.1 Dit is het adres van je modem en tevens gateway en dns server. Laat de ip range beginnen bij 192.168.0.100

Alle andere routers hang je 1 voor 1 even aan een computer en stel deze als volgt in.
Router 1: ip 192.168.0.2, gateway en dns server is je telenet modem 192.168.0.1, zet de dhcp server uit!
Router 2: ip 192.168.0.3, gateway en dns server is je telenet modem 192.168.0.1, zet de dhcp server uit!

Knoop alle routers aan elkaar als een switch. Dus niet de Wan ingang van de andere routers gebruiken, maar een Lan ingang.

Alles zit nu op hetzelfde netwerk en de individuele routers kun je nog steeds benaderen.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telenet wifi in gans het huis met 1 netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail Telenet Klaagmuur : 6 09 feb 2024
Telenet webmail Klaagmuur : 3 23 sep 2023
telenetrouter versus Devolo wifi 6 mesh Digitale radio of televisie storing : 1 15 sep 2023
wilde internet installeren Telenet Digitale radio of televisie storing : 1 18 aug 2023
Telenet Webmail & SPAM Helpdesk : 3 29 mei 2023
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: erbry
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,741,511 unieke bezoeken