Al enkele maanden heeft mijn broer hoge rekeningen voor het downloaden van films die hij zelf niet gedownload heeft.
De laatste maal ging het om 211 films die op 2 dagen tijd gedownload zijn.
Iemand slaagt er dus in om via zijn digicorder films te downloaden.
Dit is al meerdere malen gebeurd.
Hoe is dit technisch mogelijk?
Gewijzigd door Annebel op 21 October 2013, 11:11
Ik ken de digicorder verder niet, maar ik kan me de volgende mogelijkheden voorstellen.
- digicorder gebruikt een inlog menu om films te downloaden. De inlog gegevens zijn bekend bij "misbruikers".
- de internet verbinding van je broer is "afgetapt" en er is een 2e digicorder aangesloten op de afgetapte lijn.
Vragen:
- Werkt die digicorder ook via WiFi? Zo ja, dan encryptie gebruiken!
- Wat is de woonsituatie? In een flat of studentenhuis zijn kabels makkelijk af te tappen. Check zo mogelijk deze kabels.
Je kunt e.v. de digicorder resetten, het liefst naar de fabrieksinstellingen, en dan weer opnieuw instellen.
Het beste kun je de Telenet helpdesk bellen, maar misschien heb je dat al gedaan.
Voor zover ik weet, werkt de digicorder niet via WiFi.
Hij woont in een appartement.
Telenet is al regelmatig gecontacteerd. De digicorder staat op zijn naam dus hij moet betalen.
Maar hoe het probleem verhelpen, daar wordt niets aangedaan.