obey-robots.txt
26 April 2024, 20:33
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet digitale radio en televisie (HDTV) » Digitale radio en televisie, tips & truuks
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Custom-opname
DiederikH
Heeft er iemand ervaring of info voor het opnemen van digitale programma's met een digitale (HD)-recorder, zoals de Panasonic DMR-EX84 of DMR-EX97SEGK?

De situatie is dus:
- ik kijk op zich weinig TV
- ik heb geen behoefte aan 50 zenders, betaal-TV of interactieve TV en wil er dus niet voor betalen. 99% van mijn kijktijd gaat naar de openbare omroepen.
- maar ALS ik iets opneem van een deftige zender (Canvas, Eén, BBC, ...) dan wil ik het kunnen meenemen en eventueel bewaren (o.m. voor educatieve doeleinden, dus perfect legaal binnen het auteursrecht!).

Voor zover ik heb nagekeken heb je een DVB-C tuner nodig, een kabelabonnement en een CI+ kaart en -slot om versleutelde commerciële zenders te kunnen bekijken en opnemen. Mijn plan is dus om enkel voor de kabel en een internetabonnement te kiezen, en dan via "TV met een kaartje" op te nemen en eventueel te kijken. De toestellen die ik genoemd heb, hebben zo'n CI+-slot en 2 DVB-C tuners dus technisch zou het moeten lukken.

Alleen... vinden van info voor België voor die digitale DVD- of BD-recorders is niet simpel. FNAC België heeft een model in de aanbieding maar het is daar zoals altijd op die website nogal droogjes qua informatie. De website van Panasonic zwijgt bovendien in alle talen over recorders (de Duitse site wel, b.v.).

(PS: ik zit nu bij Proximus waar ik dus ook niet zomaar kan opnemen op externe dragers, aangezien daar alles met IPTV gaat).
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Custom-opname', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe opname alle episodes' stoppen Decoders van Telenet voor digitale radio en tv. : 1 05 apr 2016
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: erbry
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,740,639 unieke bezoeken