Na een internetonderbreking werd me - na diverse onderzoeken en metingen ter plekke - geadviseerd mijn coaxkabel van straat naar garage (25m) te vervangen. Er zou teveel verlies op zitten wegens corrosie. OK, ik laat die vervangen door een hoogwaardige PE11, kostprijs 1000 €. Na heraansluiting blijkt de signaalsterkte in dBmV inderdaad gestegen van -3 naar +5 dBmV. Maar de signaalsterkte blijft dagelijks met 10 dBmV variëren. Dat was de reden van de onderbrekingen. Paar dagen later daagt er 'spontaan' een nieuwe technieker op die het probleem 'voor de ganse straat' zal oplossen. Inderdaad, een defect bij Telenet, en geen lokaal probleem bij mij. 1000 €voor niets uitgegeven ! Schandalig. Let dus op met het advies om op eigen terrein kabels te vernieuwen. Telenet-techniekers lijken bekwaam soms, maar zoeken de fout altijd eerst bij de klant, dan pas bij zichzelf.
Spring naar forum:
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onnodige vervanging coaxkabel', te verwijzen!