obey-robots.txt
23 April 2024, 15:45
Goedemiddag bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Wifi ontoereikend
Maeseken
Sinds eergisteren Fibernet 40 laten installeren. De modem, router en WAP werden vervangen door de nieuwe alles-in-één-wireless-modem. Nu blijkt dat de Wifi veel minder krachtig is dan de oude WAP (D-Link DWL-G700AP). Voorheen hadden de kinderen boven op hun kamer 3 streepjes en geen verbindingsproblemen, sedert de upgrade maar 2 streepjes meer en bijgevolg tergend traag, schokkende webcambeelden, bijwijlen uitvallen van webcam tijdens chat, Facebook gaat zelfs niet open. Tussen de plaats van de modem en de kamers is er in vogelvlucht amper 6 m, gescheiden door een betonnen gewelf maar een venster in beide ruimtes.

Een mailtje naar Telenet leverde een standaard antwoord op waarmee ik allesbehalve tevreden was want alle hiervoor genoemde feiten werden in m'n bericht hernomen.
(Beste, Bedankt voor uw mail. U had een vraag in verband met het bereik van uw draadloze installatie. Wanneer u een draadloze installatie heeft, dient u ook rekening te houden met het feit dat het bereik beperkt is. Dit wil zeggen dat er vanaf een 15m signaalproblemen kunnen optreden. Het bereik is ook afhankelijk van mogelijke signaalobstakels zoals muren, storende elektrische apparatuur etcetera, die het bereik kunnen beïnvloeden. Wij raden u daarom ook aan om zich dichter bij de installatie te begeven of het basisstation te verplaatsen, wanneer u van het internet gebruik wenst te maken. Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/. Met vriendelijke groeten, Pieter)

De WAP en router heb ik mogen houden. Nu las ik dat de WAP nog steeds als versterker voor het Wifi-signaal kan gebruikt worden maar ik krijg hem niet geïnstalleerd. Op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=24920 staat een mooie uitleg maar met de gegeven codes krijg ik geen activatie. Zelfs de gatewaycode via de webbrowser openen lukt niet. Andere sites spreken meestal van een WAP met ingebouwde router maar aangezien er al een router in de nieuwe modem aanwezig is, is dergelijke handleiding niet van toepassing. Is er iemand die me verder kan helpen?
 
Admin
Wat je als eerste zou kunnen proberen is de antennes een iets andere stand te geven. Het mooiste is dat er iemand boven kijkt naar de signaalsterkte en aanwijzingen geeft.

Je kunt die D-Link DWL-G700AP aan je nieuwe alles in 1 modem aansluiten en hem dan als access point aansluiten.

D-Link DWL-G700AP
DWL-G700AP_right
Smile
 
Maeseken

Quote

Admin schreef:
Wat je als eerste zou kunnen proberen is de antennes een iets andere stand te geven. Het mooiste is dat er iemand boven kijkt naar de signaalsterkte en aanwijzingen geeft.

Je kunt die D-Link DWL-G700AP aan je nieuwe alles in 1 modem aansluiten en hem dan als access point aansluiten.


Probleem is opgelost, heb de WAP aangesloten op een vrije poort op de nieuwe modem zoals u had voorgesteld en dan Telenet gecontacteerd want kreeg geen verbinding. Hebben me wel doorverwezen naar een 070-lijn maar op minder dan 5 min. was de klus geklaard. Ze hebben van bij hen een wijziging aan de nieuwe modem uitgevoerd en ik heb dan met de portable de wifi-connectie gekozen i.p.v. de nieuwe Telenet-link en wifisignaal is nu sterk genoeg om probleemloos te surfen.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi ontoereikend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
telenetrouter versus Devolo wifi 6 mesh Digitale radio of televisie storing : 1 15 sep 2023
Gebruik powerline wifi booster Ziggo in telenet Eigen netwerk : 1 17 dec 2021
90ste verjaardag moeder -WIFI Algemeen : 2 19 jan 2021
wifi bezoeker login WiFi : 1 02 mei 2018
Wifi Netgear router WiFi : 2 27 okt 2017
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,740,150 unieke bezoeken