obey-robots.txt
19 Maart 2024, 09:24
Goedemorgen bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Hotspot persoonlijk
giljom
Wij kunnen nu een persoonlijke hotspot instellen op onze iphone, maar ik krijg het niet klaar, ik heb bij instellingen de persoonlijke hotspot aangevinkt, maar dan gebeurd er niets, volgens ik lees kan ik de iphone via bleutooth of usb verbinden, maar ik zie nergen mijn netwerk van mijn iphone, graag uw hulp met de instellingen aub, als ik het goed begrijp, kan ik dan met mijn ipad, via mijn iphone hotspot online gaan, ik kom er niet uit, ik heb die wel willen verbinden via een vaste pc, of wat doe ik fout, hulp hulp hulp
 
Admin
Telenet gebruikt modems die een extra netwerk (hotspot) in zich hebben. Iedereen in het bereik van zo'n hotspot kan daar gebruik van maken.

Wellicht heeft jouw modem (nog) geen hotspot en zitten er verder geen hotspots in de buurt.

Vind je ook "hotspots" via de wifi van je iphone?
Smile
 
giljom
Ja maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, ik heb een iphone GS 3, en ik dacht, dat als ik onderweg ben, ik via mijn iphone op wifi kon gaan met mijn Ipad, of is dat niet mogelijk, graag nog wat meer uitleg als het mogelijk is, hier kan ik goed op wifi gaan , maar het is mij onderweg te doen, vermits ik een ipad heb zonder g diensten, alleen wifi
 
Admin
Jawel, dat kan. Alleen dat is afhankelijk van de beschikbare hotspots. Kennelijk zijn die nog niet wijd verspreid.
Smile
 
giljom
Bedankt voor uw antwoord, ik ga morgen eerst achter een router van telenet, ik weet niet of het daar aan ligt, de router die ik nu heb is een Belkin Wireless Model F7D4302 V1
weet u of die goed is of niet,
Als ik op mijn Iphone mijn persoonlijke Hotspot activeer, dan krijg ik geen scherm waar ik WIFI en het wachtwoord moet ingeven, dat schijnt raar te zijn, dus tot daar , maar dan kan ik niet verder, indien u meer weet dan hoor ik het zeer graag
 
giljom
Ik krijg dit scherm niet, ik krijg wel een scherm Detecteerbaar door andere gebruikers, maar niet wifi toegang en het wachtwoord, dat komt er bij mij niet op, zie bijlage
 
Admin
Helaas is de bijlage niet bijgesloten.
Het is volgens mij geen goed idee je iphone als internet toegangspunt te configureren. Dan zitten anderen te internetten op jouw mobiele abonnement. Tenminste als ik het juist heb begrepen met wat je aan het doen bent met de instellingen op de iphone.

Je wilt juist gebruik maken van hotspots met je iphone. Dat houd in dat je je iphone laat connecten met een hotspot. Hotspots kun je overal vinden Vergelijkbaar met een wifi netwerk dat je misschien thuis hebt, maar die is alleen voor jezelf toegankelijk.


Edit, nog even verder gezocht voor je.

Quote

Hoe aanmelden op Telenet-hotspot?

Ben je Telenet-internetklant?

Telenet-hotspot is inbegrepen in je internetabonnement
Je kunt aanmelden met je Telenet e-mailadres of gebruikersnaam (= internetlogin) en wachtwoord.


Heb je een Walk & Connect-, een Walk & Talk 60- , een Walk & Talk iPhone- of een Walk & Surf 20- of 30-, abonnement?

Je hebt 2 jaar gratis toegang* tot Telenet-hotspot
Je kreeg van ons een e-mail met je gebruikersnaam en je wachtwoord om aan te melden (als je geen Telenet-internetklant bent)
Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Dan kun je dit eenvoudig opvragen in Mijn Telenet. Lees hoe je dit doet.


Heb je toegang via een voucher?

Je kunt een voucher kopen aan de receptie van bijna elke openbare Telenet-hotspot
Meld je aan met de login en het wachtwoord vermeld op de voucher


Heb je alleen een Telenet-hotspotabonnement?

Er zijn 2 formules:

Toegang tot alle 1.200 Telenet-hotspots in België en Luxemburg
Meld je aan met je Telenet e-mailadres of gebruikersnaam (= internetlogin) en wachtwoord.
Wereldwijde toegang via TelenetConnect
Dan kreeg je van ons een e-mail met je gebruikersnaam en je wachtwoord. Je kunt hiermee aanmelden op de Telenet-hotspots

Heb je toegang gekocht met je kredietkaart?

Doorloop eerst de online betalingsprocedure zoals aangegeven op je scherm.
Bij de bevestiging van je betaling krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord. Noteer deze gegevens goed.
Ga naar http://portal.telenethotspot.be of klik op de knop "˜Automatische Login"™ om automatisch in te loggen.


Heb je toegang via een roamingpartner?

Telenet heeft roamingpartnerships met internationale hotspotoperators.
Dit betekent dat je met je login en wachtwoord van je eigen provider toegang krijgt tot het Telenet-hotspotnetwerk. Je belandt na keuze op de aanmeldingspagina van jouw provider. De verrekening gebeurt via je provider.


(*) Telenet behoudt zich het recht voor om de aanbieding van de dienst:

(tijdelijk) te beëindigen of aan te rekenen wanneer Telenet in alle redelijkheid gelooft dat de gegevensoverdracht via onze dienst buitensporig is (meer dan 2 gigabyte per maand per gebruiker).
te beëindigen wanneer de dienst wordt gebruikt voor criminele of illegale activiteiten.




Edit 2:

Quote

Telenet Hotspot Locator: nu beschikbaar voor iPhone, iPad en Android
door Elke Weyts

Een jaar geleden introduceerden we de Telenet Hotspot Locator, een gratis app waarmee iPhone-gebruikers snel en eenvoudig de dichtstbijzijnde Telenet Hotspot kunnen opsporen. De app werd intussen al meer dan 10.000 keer gedownload.

Vandaag is de nieuwe versie van de Telenet Hotspot Locator beschikbaar, niet alleen voor iPhone maar ook voor iPad en Android. De update zorgt voor meer gebruiksgemak: zo worden meerdere hotspots getoond, is er een verbeterde zoekfunctie en hoef je geen taalkeuze meer op te geven. Daarnaast kan je filteren op locaties van je keuze "“ restaurant, hotel, station, voetbalstadion, "¦ -, je favorieten opslaan en je route uitstippelen via Google Maps. Op iPad worden de locaties zelfs meteen in kaart gebracht.

Hieronder kan je de QR-code terugvinden. Deze linkt rechtstreeks naar de market-url van de Android hotspot locator. Gebruikers kunnen de code inscannen met hun Android-toestel en zo onmiddellijk de app te installeren.
tnhotspot_androidmarket_qrcode


Edit 3:

Quote

Aanmelden op Telenet-hotspot lukt niet, wat nu?

Controleer deze instellingen op je toestel:

Check de netwerknaam of SSID: TELENETHOTSPOT (hoofdletters!)
Schakel je proxysettings uit volgens de instructies op het scherm
Schakel de DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) in op je pc: kies via Eigenschappen in je Configuratiescherm Automatisch een IP-adres laten toewijzen en Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen

Gewijzigd door Admin op 18 maart 2012, 11:40
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hotspot persoonlijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet levert gratis hotspot toegang Nieuws van Telenet : 2 23 mei 2012
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: Foxtrot70
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,735,343 unieke bezoeken