obey-robots.txt
05 Mei 2024, 18:50
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet diverse » Algemeen
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
WiFi Android apparaten op Telenet
Wilma
Hallo iedereen,

Heeft iemand een idee waarom ik met alle android apparaten geen verbinding krijg via het modum van Telenet? We hebben internet, digitale TV en ook telefoon van Telenet. Laptops, Ipad, Wii en Playstation allemaal draadloos kunnen perfect op internet maar niets met Android besturing. Ik heb bij Telenet gevraagd en het antwoord was-het kanaal veranderen - maar dat werkte ook niet. Op het modum heb ik een Wireless Belkin router aangesloten. Ook bij Belkin was de oplossing kanaal veranderen. Heeft iemand hetzelfde probleem?
Groetjes, Wilma
 
Admin
Het zou ook gewoon moeten werken. Kun je wel met je android op wifi netwerken van vrienden, kennissen of werk?
Smile
 
Wilma
Ja dat kan wel, maar die hebben geen internet van Telenet.
 
Admin
Vreemd. Ziet je android telefoon wel het draadloze netwerk van je belkin of telenet modem?

Zo ja, wat gebeurd er dan als je probeert te connecten?
Smile
 
Wilma
De android tablet herkent het netwerk maar ik kan geen verbinding maken met internet.
Volgens telenet ligt het aan de Belkin N Wireless Router.
Ik heb die router op internet opgezocht en het schijnt dat er meer mensen zijn met deze router die hetzelfde probleem hebben.
Er worden allerlei oplossingen gegeven, maar niets werkt.
Belkin zelf gaf als oplossing "het kanaal veranderen", ik heb alle kanalen, 13 totaal, geprobeerd en weer niets. Ze geven levenslang garantie maar tot nog toe geen Firmware update.
Ik denk dat ik een andere Router moet kopen.
Toch bedankt voor de moeite.
 
Admin
Even een stapje terug. Je schrijft de android tablet herkent het netwerk. Maar kun je dan ook met dit netwerk verbinden?

Want wel verbonden en toch geen internet kan betekenen dat de instellingen op de android verkeerd staan.

Wel herkennen maar niet verbonden betekent b.v. een fout wachtwoord ingevoerd voor het wifi netwerk.
Smile
 
Wilma
Ik kan geen verbinding met het netwerk maken. Zelfs als ik de router beveiliging helemaal uitzet is er verbinding met het netwerk maar ik kan er niets mee.
We hebben verschillende tablets geprobeerd een Samsung tablet en een Medion tablet. Met beide tablets kan ik bij mijn kinderen direct op internet, zij hebben wel andere routers en een andere provider.
Telenet heeft mij gisteren getelefoneerd en gezegd dat ze de installatie hadden gecontroleerd en dat het aan mijn router moet liggen. Vandaag heb ik nogmaals een e-mail naar Belkin support geschreven en om opheldering gevraagd. Het is voor mij een raadsel, waarom kan ik met alle apparaten op internet en niet met android apparaten. Mijn schoonzoon komt straks en we zetten er even een andere router op. Ik houd U op de hoogte.
 
Wilma

Quote

Wilma schreef:

Ik kan geen verbinding met het netwerk maken. Zelfs als ik de router beveiliging helemaal uitzet is er verbinding met het netwerk maar ik kan er niets mee.
We hebben verschillende tablets geprobeerd een Samsung tablet en een Medion tablet. Met beide tablets kan ik bij mijn kinderen direct op internet, zij hebben wel andere routers en een andere provider.
Telenet heeft mij gisteren getelefoneerd en gezegd dat ze de installatie hadden gecontroleerd en dat het aan mijn router moet liggen. Vandaag heb ik nogmaals een e-mail naar Belkin support geschreven en om opheldering gevraagd. Het is voor mij een raadsel, waarom kan ik met alle apparaten op internet en niet met android apparaten. Mijn schoonzoon komt straks en we zetten er even een andere router op. Ik houd U op de hoogte.


We hebben een andere router aangesloten en dan kan ik wel met android tablets op internet. Nu wachten wat ze bij Belkin nog kunnen doen.
Nogmaals bedankt voor de hulp en het meedenken. Dit is mijn laatste bericht;
 
Admin
Misschien heeft het te maken met de draadloze N mode. Ik kwam hier een melding over tegen, zie dit onderwerp. En moest ik gelijk aan jouw probleem denken.

Ander mogelijke oorzaak is dat je router niet op dhcp staat ingesteld. Maar goed je hebt het nu voor elkaar met andere router.

Mocht je de oorspronkelijke router nog eens willen proberen dan kun deze tips nog eens proberen.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi Android apparaten op Telenet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail Telenet Klaagmuur : 6 09 feb 2024
Telenet webmail Klaagmuur : 3 23 sep 2023
telenetrouter versus Devolo wifi 6 mesh Digitale radio of televisie storing : 1 15 sep 2023
wilde internet installeren Telenet Digitale radio of televisie storing : 1 18 aug 2023
Telenet Webmail & SPAM Helpdesk : 3 29 mei 2023
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: erbry
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,742,465 unieke bezoeken