nu telenet begint hier in prov antwerpen met wifi free wil ik op mijn laptop iets beter ontvangst hebben zodat ik een sterker bereik heb en eveneens dan ook voor me thuis beter zit
ik heb op internet verscheidene USB wifi wireless Lan adapters gezien met antenne erop van 5 tot 8 dbi.
Heeft er ook iemand ervaringen mee om de standaard antennes van een draadloze router te vervangen naar groter van 10 of 18 dbi gain of is het beter om buiten een verticale antenne te hangen en die aan de draadloze router te hangen, heb zelfs een 90cm wifi richtantenne hangen als ik die nu op de draadloze router zou aansluiten zou dan bij mezelf beter zijn deze antenne hangt op 16m hoogte deze is bedoeld waar andere doeleinden maar is wel voor 2,4 ghz vandaar de vraag
Een horizontale richtantenne is beter dan een verticale "spriet".
Een horizontale richtantenne heeft als voordeel dat je kunt richten en daarmee filter je ongewenste signalen uit andere richtingen.
Vergelijk een richtantenne met een zaklantaarn, de richting waarin je wijst heeft een sterkere lichtbundel dan wanneer je een los lampje zonder reflector zou gebruiken (de verticale spriet).