Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Samsung Galaxy note 10.1 op telenet wifi
|
kvk |
Geplaatst op 30 September 2012, 15:00
|
Nieuweling
Berichten: 2
Lid sinds: 30 Sep 2012
|
Hallo iedereen,
Gisteren splinternieuwe Samsung Galaxy Note 10.1 (GT-N8000) gekocht. Maar thuis kan ik onmogelijk met het telenet internet verbinden ! Zowat alles al geprobeerd. De tablet ziet het wifi netwerk, ik kan een WEP key ingeven, maar krijgt geen IP adres toegewezen. Ik gebruik een D-link wireless access point, door telenet geleverd. Dit AP hangt via een L2 switch aan de telenet modem. Ik gebruik geen routers.
Het IP adres moet door telenet toegewezen worden volgens mij. DHCP staat op het access point 'disabled'. Als ik dit toch 'enable' krijg ik direct een ip adres toegewezen, maar daarmeer heb ik echter geen internet toegang (dit AP heeft geen router functionaliteit).
Heb met telenet gebeld, maar ze beweren dat het een instelling op de tablet betreft. Ik vind echter geen enkele instelling die er iets mee te maken heeft.
Ik heb op dit forum gelijkaardige problemen gevonden, maar een oplossing staat er niet.
Heeft iemand raad ? Hartelijk dank.
Kurt |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 30 September 2012, 21:14
|
Superbeheerder
Berichten: 211
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Je AP moet inderdaad DHCP uit hebben staan. Via de D-link moet je samsung dan een ip adres uitgedeeld krijgen.
Heeft de D-Link wel dhcp aan staan?
|
|
|
|
jcassiman |
Geplaatst op 21 December 2012, 17:06
|
Nieuweling
Berichten: 2
Lid sinds: 21 Dec 2012
|
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met de Galaxy Note. Ik heb via mijn telenet Homespot connectie ( geeft verbonden aan).
Nu probeer ik hetzelfde te doen als bij mijn smartphone, nl. via de site portal.telenethomespot.be moet ik dan mijn login en wachtwoord ingeven en heb dan pas echt verbinding met internet.
Dit geeft blijkbaar wel een probleem op de Galaxy Note. Blijkbaar lijkt mijn wifi-verbinding om de enkele seconden te vernieuwen en gaat hierbij de wifi even op non-actief staan.
Ik geraak hierdoor blijkbaar niet op het login-scherm, vermits de tablet aangeeft dat ik geen verbinding met internet heb.
Bij mijn smartphone lijkt dit probleem niet voor te komen. |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 21 December 2012, 19:20
|
Superbeheerder
Berichten: 211
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is voor je Galaxy note.
Met een Samsung Ace (telefoon) waren er ook wifi problemen, na de firmware updat niet meer.
|
|
|
|
jcassiman |
Geplaatst op 27 December 2012, 22:59
|
Nieuweling
Berichten: 2
Lid sinds: 21 Dec 2012
|
Quote Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is voor je Galaxy note.
Met een Samsung Ace (telefoon) waren er ook wifi problemen, na de firmware updat niet meer.
zou wel eens het probleem kunnen zijn maar momenteel is dit nog te nieuw.
Ik geraak inmiddels wel op internet, mits enkele problemen.
De wifi app van de tablet lijkt zichzelf steeds te resetten. De tablet geeft aan dat hij verbonden is met het internet maar na 5 Ã 10 secs doet deze opnieuw een scan en
schakelt steeds de wifi weer aan en uit. Ik geraak zo wel op een webpagina, maar kan dan weer niet voort omdat de verbinding steeds verbreekt. |
|
|
|
Els |
Geplaatst op 25 January 2013, 00:28
|
Nieuweling
Berichten: 2
Lid sinds: 25 Jan 2013
|
Hallo, ook juist een Samsung galaxy note 10.1 gekocht en ik heb problemen bij het opgeven van mijn wachtwoord voor de wifi-verbinding. Hij vindt een netwerk beveiligd met WPA maar als ik mijn paswoord ingeef zegt hij dat het fout is. Via de telenethomespot geraak ik wel op het internet. Wie kan helpen?
Al vast bedankt. |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 26 January 2013, 15:34
|
Superbeheerder
Berichten: 211
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Kijk even naar het wifi protocol. Zorg dat je die op b/g/n zet. Probeer het dan opnieuw. Als het nu wel lukt, probeer dan g/n. B is een zeer verouderde wifistandaard en kan de performance van je wifi naar beneden halen.
|
|
|
|
Els |
Geplaatst op 29 January 2013, 12:51
|
Nieuweling
Berichten: 2
Lid sinds: 25 Jan 2013
|
Hallo, probleem opgelost. Telenet heeft de modem gereset en dan was het ok.
Groeten |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 29 January 2013, 18:09
|
Superbeheerder
Berichten: 211
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Bedankt voor de feedback.
|
|
|