obey-robots.txt
19 April 2024, 12:20
Goedemiddag bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Extra router aansluiten met telenet powerline
3nforc3r
Ik heb thuis telenet fibernet, een modem en een router ineen van telenet, nu het probeem is het wifi bereik komt niet tot boven en ik heb nog een router: Sitecom WLR-5000, ik dacht , dat ik met een telent powerline av 6400 wel via die router internet kreeg, dus ik stopte de powerline in die modem/router van telenet, en dan boven in stopcontact, en dan in die sitecom in de poort: Modem, maar als ik dan verbind via die router, doet het internet het niet en als ik troubleshoot doe dan zegt hij iets over de DNS,

Hoe zorg ik dat het internet het dan wel doet?

Bedankt
 
Admin
Zonder die powerline adapters is het vrij simpel.

Stel dat die powerline adapter een lan kabel is dan werkt het als volgt.
Pak van je modem/router een LAN poort en verbind die met een LAN poort op je sitecom. Zorg dat de sitecom geen ipadressen uitdeeld door de dhcp uit te schakelen. In 8 van de 10 gevallen werkt het nu.

Je moet dus die powerline adapter zo configureren dat ze alleen signaal doorgeven en eventueel dhcp op die dingen uit zetten.
Smile
 
3nforc3r

Quote

Admin schreef:

Zonder die powerline adapters is het vrij simpel.

Stel dat die powerline adapter een lan kabel is dan werkt het als volgt.
Pak van je modem/router een LAN poort en verbind die met een LAN poort op je sitecom. Zorg dat de sitecom geen ipadressen uitdeeld door de dhcp uit te schakelen. In 8 van de 10 gevallen werkt het nu.

Je moet dus die powerline adapter zo configureren dat ze alleen signaal doorgeven en eventueel dhcp op die dingen uit zetten.


Ok en hoe configureer ik dat? :p want het enige wat op die powerlines staat is een knopje :p
 
Admin
Probeer het gewoon met de dhcp uitgeschakeld op de sitecom.
Smile
 
3nforc3r

Quote

Admin schreef:

Probeer het gewoon met de dhcp uitgeschakeld op de sitecom.

Het werkt maar ik kan niet meer op de default gateway 192.168.0.1, voordat ik dhcp uitschakelde kon het nog, nu kan ik de naam, w8w niet verandere
 
Admin
Doet me vermoeden dat het modem als dhcp server fungeert.

Maar goed je kunt op 2 manieren toch je sitecom weer benaderen.

1 Stel handmatig een ip adres in op je pc/laptop b.v. 192.168.0.9
Je kunt nu de sitecom benaderen.

2 Reset je sitecom naar de fabrieksinstellingen door de reset knop zo'n 20 seconden vast te houden. Je kunt nu de sitecom benaderen.
Smile
 
3nforc3r

Quote

Admin schreef:

Doet me vermoeden dat het modem als dhcp server fungeert.

Maar goed je kunt op 2 manieren toch je sitecom weer benaderen.

1 Stel handmatig een ip adres in op je pc/laptop b.v. 192.168.0.9
Je kunt nu de sitecom benaderen.

2 Reset je sitecom naar de fabrieksinstellingen door de reset knop zo'n 20 seconden vast te houden. Je kunt nu de sitecom benaderen.


Ok ook kan ik helemaal niet op internet met andere devices zoals mn gsm, ipod, laptop, op mn PC werkt het wel , rest niet
 
Admin
Als je optie 1 kiest, kun je in de router je wachtwoord veranderen. Maar daarna het oude ip adres weer terugzetten.
Smile
 
3nforc3r

Quote

Admin schreef:

Als je optie 1 kiest, kun je in de router je wachtwoord veranderen. Maar daarna het oude ip adres weer terugzetten.


static ip instellen ofwat? en waarom kan ik enkel met mijn PC op dat internet? met gsm bv kan ik connecte, maar niet echt het gebruiken
 
Admin
Ok, even overnieuw beginnen.
Telenet modem/router: deze heeft als ip adres b.v. 192.168.0.1 Dit is tevens de dns server en gate way.

Sitecom WLR-5000: deze kan exact hetzelfde ip adres hebben als het telenet modem/router. Hier gaat het vaak mis.

Zorg dat je Sitecom het ipadres 192.168.0.2 krijgt en zet de dhcp server uit! De inkomende kabel (via die powerline) stop je in 1 van de LAN poorten. NIET DE WAN POORT!!

Het telenet modem/router geeft nu de ip adressen uit middels dhcp. Ook voor wifi apparaten. Dhcp dus niet uitzetten op dat telenet ding.

Je kunt nu met 192.168.0.1 in het config scherm komen van dat telenet ding. En met 192.168.0.2 in het config sherm van die sitecom.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extra router aansluiten met telenet powerline', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail Telenet Klaagmuur : 6 09 feb 2024
Telenet webmail Klaagmuur : 3 23 sep 2023
wilde internet installeren Telenet Digitale radio of televisie storing : 1 18 aug 2023
Telenet Webmail & SPAM Helpdesk : 3 29 mei 2023
Voel me een beetje gerold door Telenet Klaagmuur : 1 28 nov 2022
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,739,646 unieke bezoeken