obey-robots.txt
29 Maart 2024, 16:52
Goedemiddag bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet diverse » Algemeen
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
MoCA ervaring - ethernet over coax
jqdoumen
Iemand ervaring met MoCA adapters? Slaag er niet in om een ethernet kabel in huis te trekken zonder de moeten breken, en de Powerline oplossing biedt wel soelaas maar aan sterk verminderd debiet. Heb wel overal ongebruikte coax voor radio/TV liggen, en dacht om via een MoCA adapter te werken, aangezien die tot ettelijke honderden MB zou moeten gaan. Telenet 'supporteert' dit niet, maar kan mij ook niet vertellen of het goed werkt.
 
Admin
Ik heb geen ervaring met die MoCA adapters. Maar via de coax kabel moet wel sneller werken dan via het electriciteitsnet.
Smile
 
Ganymedes
MoCA is compatibel met de Telenet infrastructuur. Sinds enkele dagen heb ik MoCA adapters in gebruik en zoals jullie al aanhaalden is dit soms veel sneller en stabieler dan powerline adapters.
Bovendien kan je de coax nog steeds gebruiken voor (digitale) TV.

Mijn setup :

MoCA adapters : Axing EoC 1-00 starter set (2 adapters)
Te koop via Conrad :
http://www.conrad.be/ce/nl/product/944144/Axing-EoC-1-00-Ethernet-over-COAX-startersset-Startersset-met-2x-EoC-1-01-boxen-Verdeling-netwerk-via-SAT-kabel-Voor-ove?queryFromSuggest=true

Deze zijn duur maar bieden in theorie 500Mbps, in de praktijk haal ik netto meer dan 100Mbps, heel wat beter dan met mijn 500Mbps powerline adapters. En dit met aan de twee adapters een TV.
Daarnaast heb ik wat convertorstukjes nodig gehad om de F-connectoren (schroefdraad) om te zetten naar klassieke male/female PAL connectoren die bvb passen op de digicorder
Alles hiervoor is verkrijgbaar bij bijvoorbeeld allekabels.nl ( http://www.allekabels.nl )

Waar je zeker moet op letten is dat het signaal niet (of slecht) door de NIU (splitter) van Telenet gaat. Ik heb in mijn geval twee TV kabels op dezelfde uitgang van de NIU moeten hangen met een Hirschman splitter (eentje die het retourkanaal ook doorlaat) : http://www.allekabels.nl/na/0/1080910/hirschmann-verdeelelement.html

De kwaliteit van de gebruikte kabels is ook belangrijk (voornamelijk om storing op het TV signaal te vermijden).
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MoCA ervaring - ethernet over coax', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,736,743 unieke bezoeken