obey-robots.txt
26 April 2024, 20:35
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij Telenet.
 Onderwerp afdrukken
Telenet modem 5Ghz wifi-verbinding
koenraaddeconinck
Dag allemaal,

Omdat wifi-apparaten regelmatig verbinding verloren met de telenet draadloze router werd deze bij mij vorige week vervangen door het type CH6643 (de meest recente volgens de technieker). Dit probleem is opgelost.

Onlangs heb ik me een DLink wifi-usb adpater - wireless ac/n/g - compatibel (DWA-183) gekocht en ik word geconfronteerd met het volgende fenomeen bij verbinding met de telenet router op de 5Ghz band: tot en met kanaal 42 (dus 5Ghz kanalen 36 t.e.m. 42) is maakt de adapter direct verbinding met de telenet modem.

Als ik kanalen hoger dan 42 instel op 5Ghz, verschijnt zelfs de 5G SSID van de telenet router niet meer in de lijst van beschikbare netwerken (wel nog de 2.4 Ghz verbindingsmogelijheid met de telenet router). Hetzelfde fenomeen doet zich voor met de ingebouwde Intel 5100APN netwerkkaart in de laptop van mijn vrouw die eveneens voorzien is van de 5 Ghz wifi-standaard.

Aanpassen van beveiliging (zelfs zonder encryptiesleutel of paswoord waardoor mijn 5Ghz band eigenlijk een 'open verbinding wordt', gebruik van SSIDer, het plaatsen van de adapter op een 3-tal meter van de TN modem, ....) levert geen resultaat op.

Naar de helpdesk van TN gebeld maar daar weten ze blijkbaar niet dat hun CH6643 modem 5Ghz compatibel is !!! Op mijn vraag of de modem zou geconfigureerd is (firmware) dat enkel wifi-kanalen op 5GHz tot 42 kunnen gebruikt worden, bleven meerdere helpdesk medewerkers mij het antwoord schuldig.

Ik werd verwezen naar dit forum ...

Voor de volledigheid 'verbiding met het netwerk maken indien het zijn SSID niet uitzendt' is aangevinkt. Via WPS ook geen resultaat. Boven kanaal 42 verdwijnt de 5GHZ SSID van de router niet meer .

Iemand die hier iets over kan zeggen ... ?

Dank voor jullie hulp
 
Admin
Ik denk dat het te maken heeft met de driver en de landen instellingen. Als je de "verkeerde" regio selecteerd zie je meer kanalen dan dat je daadwerkelijk kunt gebruiken.

Check deze wiki pagina maar eens, List_of_WLAN_channels
Smile
 
koenraaddeconinck
Bedankt voor de reactie !!
Hieruit blijkt dat inderdaad kanalen 36 tot 42 meest voor de hand liggen. Sommigen spreken dan over de U-NII 2 kanalen die hoger liggen en die print screens van SSIDer publiceren waarop zij die hogere kanalen wel kunnen bereiken.
Kiezen zij dan bij installatie van de drivers gewoon voor een andere taal (want ik kan bij installatie van de DLink geen regio kiezen, enkel taal kan je selecteren) ? Indien je dit op het niveau van de stick kan, is de telenet router daarom dan weer niet U-NII 2 compbatibel of voorzien van firmware hiervoor ... ?
 
Admin
Je telenet router heeft firmware voor Belgie/Europa. Daar zit de beperking in. Als je meer kanalen of andere kanalen wil dan zul je de firmware moeten flashen. Ik raad je dit niet aan.

En dan nog is er geen garantie op success omdat de andere wifi netwerk componenten deze kanalen moet ondersteunen en zit je met het probleem van de juiste landeninstelling.
Smile
 
koenraaddeconinck
Oprechte dank voor deze toelichting !!!

Dit zijn toch ook zaken die ze bij de TN helpdesk zouden moeten weten maar daar wisten ze zelf niet dat hun modem 5GHz compatibel is ...

Daarmee mag dit topic gesloten worden.
 
Admin
Smile
Vertel je Telenet familie, vrienden en kennissen maar over dit forum. Wink
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telenet modem 5Ghz wifi-verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail Telenet Klaagmuur : 6 09 feb 2024
Telenet webmail Klaagmuur : 3 23 sep 2023
telenetrouter versus Devolo wifi 6 mesh Digitale radio of televisie storing : 1 15 sep 2023
wilde internet installeren Telenet Digitale radio of televisie storing : 1 18 aug 2023
Telenet Webmail & SPAM Helpdesk : 3 29 mei 2023
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: erbry
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,740,642 unieke bezoeken