obey-robots.txt
17 Mei 2024, 06:10
Goedemorgen bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet diverse » Algemeen
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Fibernet XL Internetproblemen (traag en veel disconnects)
NielsVdv
Gegroet beste forumgebruikers,

Ik zit al enkele weken met problemen met mijn bedrade (!) internetverbinding. Aangezien deze aanhouden besloot ik dus toch maar om hulp te vragen.
Ik heb een Fibernet XL Shake met Fibernet XL Internet. Dit pakket behoort toch tot het betere en snellere internet. Toch, is mijn internet de laatste weken heel traag en verlies ik heel vaak de verbinding met de servers van de online games die ik speel, vaak meerdere keren per minuut. Heel frustrerend!

Op Mijn Telenet staat er bij de status "Vrij Gebruik" en een bijschrift dat ik met volledige surfsnelheid surf. Dit kan echter niet kloppen. Volgens de telenet speed test heb ik een latency van 12 ms, een download snelheid van 141.35 Mbps en een upload snelheid van 5.68 Mbps. Zelf, heb ik moeilijkheden om deze getallen te interpreteren, maar ik zet ze er toch maar bij, omdat ik vermoed dat deze nodig zijn om een oorzaak voor het probleem te vinden.

Ten laatste zou ik graag toevoegen, dat als ik de verbinding met een server van een online game verlies (bijvoorbeeld World of Warcraft of League of Legends), dat ik de seconde daarop al terug kan inloggen. Het probleem is dus meer het verliezen van de verbinding voor een splitseconde, dan het eigenlijke trage internet.

Ik vermoed zelf dat mijn modem defect is, maar ik heb geen idee of ik dit kan valideren. De modem herstarten heb ik wel al geprobeerd, maar dit bracht geen verbetering in de situatie teweeg.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Niels
 
Admin
Mbps delen door 8 en je hebt ongeveer de snelheid in Megabytes.
Download eens een bin bestand. B.v. deze: 1000mb.bin.

Dit geeft je de downloadsnelheid in Megabytes af te lezen in je download venster.

Probeer ook eens: speedtest.ziggo.nl, dit geeft de snelheid in Mbps.

Het probleem hoeft niet persé bij de provider te zitten. Om dit uit te testen start je de computer op in veilige modus met netwerk.

Test dan nog eens! Wel daarna je computer rebooten omdat je in de veilige modus geen firewall en antivirus beschikbaar hebt.
Smile
 
NielsVdv
Ik heb ondertussen een keer naar de provider gebeld.
Mijn downloadsnelheid, uploadsnelheid en latency staan allemaal op punt. Aan de modem kan het volgens hen dus niet liggen.
Toch ben ik nog niet helemaal overtuigd... Het probleem was nooit een trage downloadsnelheid (wat in mijn geval lag teweeg zou brengen in on line games).
Het probleem is dat ik vaak de verbinding met de servers verlies. Ik weet nog steeds niet waarom dit net het geval is.

Dit verlies van verbinding heb ik op meerdere pc's en zowel bij bedraad als draadloos internet.
Ik heb ondertussen ook een DxDiag file, MsInfo en een traceroute naar de bepaalde servers opgesteld en deze doorgestuurd naar de support pagina van Blizzard (de provider van de server)

hopelijk weten zij me verder te helpen.

Ik kan de files ook hier uploaden (of plaatsen) als iemand denkt het probleem daar uit te kunnen halen Smile
 
Admin
Met de vragen/testjes uit mijn vorige post probeer ik helder te krijgen of het probleem in je eigen netwerk zit.

Telenet geeft aan dat zij geen problemen zien. Het zou een eigen router kunnen zijn of een firewall.

Je mag de files hier ook wel plaatsen.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fibernet XL Internetproblemen (traag en veel disconnects)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet webmail en mijn.telenet.be ontzettend traag Storing : 2 10 okt 2019
Facturatie te veel info !! Algemeen : 5 25 mei 2013
Telenet lanceert ultrasnel internet via FiberNet Nieuws van Telenet : 2 23 mei 2012
Telenet lanceert nu ook Fibernet 40 en 60 Nieuws van Telenet : 1 23 mei 2012
Fibernet; LAN zijde Hardware instellingen : 1 23 mei 2012
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: VICRIK
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
60% [21 stemmen]

Nee
Nee
40% [14 stemmen]

Stemmen: 35
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,743,912 unieke bezoeken