Sinds korte tijd valt mijn verbinding met het internet uit. Soms 2 keer per dag. Soms heb ik er enkele dagen geen last van. Het is volgens mij allemaal begonnen nadat ik mijn abonnement heb veranderd naar Business Fibernet M en een nieuwe laptop heb aangeschaft met Windows 8.
Wanneer ik de modem even stroomloos maak dan werkt het weer. Soms kan ik deze niet resetten (niet thuis) en dan kan het soms wel meer dan een half uur duren vooraleer mijn verbinding weer aktief is. Iets dat ik niet kan hebben daar mijn bedrijfje steeds moet verbonden zijn met internet.
Mijn opstelling: Telenet modem --> Switch --> 4 pc's (3 met Windows 7, 1 met Windows 8) en HD digirecorder.
Instellingen modem zijn zo geconfigureerd dat er 3 poorten (1221, 3306 en 8000) openstaan voor 1 pc (Windows 7).
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het toewijzen van IP-adressen.
Iemand die me een oplossing kan toereiken?