obey-robots.txt
28 Maart 2024, 23:03
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Telenet Gebruikers Groep » Telenet digitale radio en televisie (HDTV) » Decoders van Telenet voor digitale radio en tv.
Post je ervaringen over de decoders die Telenet bij het pakket levert.
 Onderwerp afdrukken
Geen on-screen menu van aangesloten DVR meer
bluppfisk
Thuis de volgende opstelling: antenne - digibox - hdd/dvd recorder - televisie.

Vroeger, toen het signaal nog recht van de antenne naar de recorder liep en er dus geen digibox was, toonde de DVD recorder (pioneer DVR-520H) een overlay menu bovenop het televisiebeeld waarmee we het opnemen konden regelen.

Sinds de digibox is dit er echter niet meer bij. Als ik het menu van de DVR oproep, merk ik alleen dat het beeld een klein beetje verspringt, maar het menu wordt niet zichtbaar. De LCD van de DVR geeft aan dat ik in het menu zit, maar blijkbaar conflicteert het beeld van de digibox met de overlay van de recorder.

Enig idee?
 
Admin
Hoe heb je de digibox aangesloten? Met een scart of hdmi kabel? Probeer dan eens het andere type kabel.
Smile
 
bluppfisk
Met een SCART. Er is alleen maar SCART of antenne mogelijk, HDMI is niet voorzien op het tv-toestel of de recorder. Ik zou eventueel wel alleen antenne kunnen doen; is dat een nadeel tov. SCART?
 
Admin
Ja ik denk dat je met antenne iets beeldruis erbij krijgt, maar als het niet te veel moeite is zou ik het wel uitproberen.

Ook is de ene scart kabel de andere niet, als je een scart kunt lenen probeer die dan eens uit. Een goedkope scart kabel heeft alleen de noodzakelijke aansluitingen zoals RGB en audio. Betere/duurdere hebben alle pennen bekabeld die o.a. zorgen voor automatische wissel naar het video kanaal. (indien de tv dat ondersteund). Geen idee of daar ook OSD bij zit.
Smile
 
bluppfisk
Het vreemd is dat de OSD (het menu, wat grafisch is en dus meer dan een teletextachtig OSD) wel doorkomt als er geen kanaal in de achtergrond speelt.

Het lijkt mij dus dat de Pioneer niet in staat is het (te geavanceerde, want HD?) kanaal uit de digibox te mengen met zijn eigen beeld.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen on-screen menu van aangesloten DVR meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Terugkijk TV werkt niet meer Digitale radio of televisie storing : 1 01 sep 2023
Telemeter geeft gebruik niet meer weer Storing : 2 12 jun 2019
Menu werkt niet Digitale radio of televisie storing : 1 16 sep 2017
vast ip adres voor aangesloten apparaat Eigen netwerk : 6 25 dec 2013
Het nieuwe tv menu Klaagmuur : 3 24 dec 2013
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: francy
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Telenet?

Ja
Ja
62% [21 stemmen]

Nee
Nee
38% [13 stemmen]

Stemmen: 34
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
1,736,515 unieke bezoeken